Systemy bezpieczeństwa w samochodzie Ford Edge

Systemy bezpieczeństwa w samochodzie Ford Edge

Precyzja wykonania samochodu Ford Edge sprawia, że staje się on jednym z najpopularniejszych modeli w ofercie Forda. Znakomicie wpisuje się on w koncepcje w pełni bezpiecznego auta, który ma zapewniać komfort wszystkim podróżującym nim osobom. Nowy Ford Egde jest bezpieczny i dobrze chroni pasażerów w czasie każdej podróży. Co o tym decyduje?

Reaguje przed kierowcą

Samochód Ford Edge wyposażony jest między innymi w system Pre-Collision Assist, który wykrywa wolno poruszające się lub nieruchome obiekty – głównie pieszych lub inne auta. Wówczas zaczyna wyświetlać kierowcy ostrzeżenie i włącza sygnał ostrzegawczy. Jeśli kierowca nie wykona w tym momencie ruchu kierownicą i nie zahamuje samodzielnie, system bezpieczeństwa w nowym Fordzie Edge – Pre-Collision Assist uruchomi hamulce, aby zapobiec kolizji lub choćby zminimalizować jej skutki.

System poduszek powietrznych

Nowoczesne samochody mają szereg poduszek powietrznych chroniących kierowcę i pasażerów. Nowy Ford Edge jest na tyle wyjątkowy, że zapewnia ochronę wszystkim podróżującym nim osobom. Ma nie tylko poduszki z przodu, czyli czołowe poduszki powietrzne kierowcy i pasażera, ale poduszki boczne, poduszkę chroniącą kolana oraz boczne kurtyny powietrzne – te ostatnie chronią osoby w 1. i w 2. rzędzie siedzeń.

Elektroniczny system stabilizacji toru jazdy

System ESC, czyli elektroniczny system stabilizacji toru jazdy w samochodzie Ford Edge w sposób ciągły monitoruje ruch pojazdu. Jest w stanie wyczuć wszelkie odchylenia od obranego toru i wówczas dokonuje automatycznej korekty pozycji auta na drodze, poprzez kontrolę prędkości każdego z kół.

Warto podkreślić, że system ESC współpracuje z systemem ABS. Wspólne działanie obu systemów pomaga kierowcy w odzyskaniu panowania nad samochodem oraz w skracaniu drogi hamowania w sytuacjach awaryjnych, które tego wymagają.

Systemy TCS i RSC

Ponadto nowy Ford Edge ma zaawansowany układ kontroli trakcji – w skrócie TCS, który zapobiega buksowaniu kół i zapewnia jednocześnie maksymalną możliwą przyczepność, stabilność i osiągi na każdej nawierzchni, przy minimalnym wysiłku kierowcy. Z kolei Roll Stability Control – system RSC przeciwdziała przewróceniu się pojazdu, ponieważ wykrywa każdą utratę stabilności. Kontroluje moment obrotowy silnika i wyhamowuje każde koło niezależnie względem siebie. Układ ten skutecznie opanowuje sytuacje, które mogłyby okazać się bardzo groźne.

Ta strona korzysta z ciasteczek, aby świadczyć usłigi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.