Jak reklamować się w Internecie?

Jak reklamować się w Internecie?

Internet daje nam bardzo wiele możliwości promocji i reklamy swoich usług oraz produktów. Przez ostatnie lata reklama w Internecie znacznie się rozwinęła. Sprawdź w jaki sposób możesz dotrzeć do swoich potencjalnych klientów i zwiększyć swoją sprzedaż lub świadomość marki.

Rozróżniamy następujące typy reklam:

- Reklama tekstowa – zazwyczaj składa się z tytułu i opisu.

- Reklama display – reklama graficzna – baner reklamowy lub animowana grafika.

- Reklama wideo – reklama znana z telewizji.

- Mailing reklamowy - Wiadomość wysyłana do użytkowników w formie e-mail. Może zawierać grafikę i tekst.

- Artykuły sponsorowane – Treści publikowane na witrynach w formie artykułu.

 

W zależności jaki typ usługi lub produktu chcemy reklamować możemy wykorzystać jedną z następujących możliwości:

- Reklama w systemie Google Ads – System udostępniany i rozwijany przez firmę Google. Umożliwia emisję reklam tekstowych, graficznych oraz wideo na serwisach współpracujących z Google, w wyszukiwarce oraz poczcie i aplikacjach na telefonach. Podstawowy model rozliczeń, to płatność za każde kliknięcie. Kwota nie jest z góry ustalona i zależy od ustawień kampanii.

- Reklama Facebook – pozwala na promocję swoich witryn, postów, profili na serwisie Facebook.

- Zakup reklamy w sieci reklamowej lub bezpośrednio u właściciela witryny – Jest to jedna z droższych form reklamy. Możemy w ten sposób wykupić reklamę display na serwisie, rozliczaną za czas emisji - ilość odsłon (CPM) lub kliknięcia w reklamę (CPC), wysyłkę wiadomości email do użytkowników serwisu oraz treści sponsorowane – jak artykuły.

Wymieniliśmy tylko podstawowe i najbardziej popularne sposoby reklamowania się w sieci Internet. Oczywiście jest ich o wiele więcej.

Niezwykle ważne jest przy planowaniu swoich działań marketingowych, aby dobrze określić cel reklamy oraz potrafić go zmierzyć. Dopiero wtedy możemy mieć pewność, że nasze działania przyniosły założony wcześniej efekt. 

Warto, więc zastanowić się nad uprzednim wdrożeniem na swoim serwisie systemów służących do pomiaru ruchu oraz jego źródeł. Dzięki temu będziemy mieli pełną informację o tym, kto i gdzie kliknął w naszą reklamę oraz co robił na naszym serwisie po odwiedzeniu go.

Ta strona korzysta z ciasteczek, aby świadczyć usłigi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.